Woman pointing at something , isolated on red. Focus on face
Щоб вимірювати та порівнювати ефективність різних рекламних кампаній, маркетологи вигадали безліч метрик. Найбільш відомою з них є CTR або, простіше кажучи, клікабельність.
Редакція MC.today розібралася, що таке CTR, вивчила механізм підрахунку цього показника та рекомендації щодо його підвищення.
CTR, Click-Through Rate, або клікабельність – це відношення числа користувачів, які перейшли за посиланням у рекламному оголошенні, до загальної кількості показів, виражене у відсотках.
Якщо креатив зачепив людей, вони клікають. Не викликав інтересу – гортають стрічку новин далі. Таким чином, CTR дозволяє оцінити якість кожного рекламного оголошення, його здатність зацікавити користувачів.
CTR – click through rate, або показник клікабельності
Високий CTR веде до зростання кількості відвідувачів сайту. Але його не можна вважати прямим показником прибутковості, адже клікати по оголошенню можуть тисячі осіб, а здійснювати цільову дію – десятки чи навіть одиниці.
Щоб зрозуміти механіку розрахунку СTR, потрібно розібратися з базовими показниками реклами.
Коли відомо кількість показів та кількість кліків (їх можна подивитися у своєму рекламному кабінеті), то CTR неважко обчислити за такою формулою:
Формула розрахунку CTR
Наприклад, якщо банер показали тисячу разів, а клацнули по ньому 70 осіб, то CTR такої реклами становитиме:
CTR = (70/1000) * 100% = 7%
Якщо потрібно порахувати загальний CTR для рекламної кампанії з кількох оголошень, кількість кліків та показів для всіх оголошень підсумовується. Розберемо розрахунок показника CTR кампанії на прикладі.
Припустимо, за час дії рекламної кампанії одне оголошення було показано 5 тис. разів та отримало 400 переходів. Інше оголошення після 9 тис. показів зібрало 1,3 тис. кліків. Загальний СTR рекламної кампанії складатиме:
CTR 1-го оголошення = (400 / 5000) * 100% = 8%
CTR 2-го оголошення = (1300 / 9000) * 100% = 14,4%
CTR всієї кампанії = ((400 + 1300) / (5000 + 9000)) * 100% = 12,1%
Іноді маркетологи-початківці використовують CTR, як головний показник оцінки рекламних кампаній. Але такий підхід може призвести до хибних висновків.
Як ми вже говорили, коефіцієнт клікабельності має істотний недолік. Він не враховує конверсію – здійснення відвідувачами сайту цільової дії, якою може бути реєстрація, замовлення послуги, здійснення покупки тощо.
Канали | ||
CTR | 10% | 2% |
Пояснимо на прикладі. Уявимо, що ви продаєте футболки і запустили дві рекламні кампанії одного і того ж товару в Facebook і Google. Порівняння CTR призводить до думки відмовитися від Facebook, адже ефективність просування там у п’ять разів менша.
Однак порівняння даних по замовленнях футболок покупцями з двох цих майданчиків дає зовсім іншу картину:
Канали | ||
Кліки | 500 | 300 |
Покази | 5000 | 15000 |
Замовлення | 10 | 40 |
Прибуток | 3000 грн | 12000 грн |
Тому для оцінки реклами маркетологи дивляться ще й на інші метрики: ROI або окупність інвестицій; CR, або коефіцієнт конверсії тощо. Про показник ROI ми маємо окрему статтю. А про конверсію поговоримо докладніше.
Коефіцієнт конверсії, CR або conversion rate – це частка відвідувачів сайту, які виконали цільову дію, у нашому випадку – залишили заявку на покупку.
Формула розрахунку CR
Наприклад, якщо за рекламним оголошенням на сайт перейшли 100 осіб і п’ять із них здійснили покупку, то коефіцієнт конверсії становитиме 5%.
Показник CR говорить про те, наскільки ваша пропозиція виявилася цікавою для користувачів, які перейшли за посиланням. Нагадаємо, що якщо реклама була погано налаштована і залучила не тих користувачів, щось купувати вони, швидше за все, не стануть.
Спільне використання CTR та CR дозволить краще оцінити рекламну кампанію та виявити сильні та слабкі сторони обраної стратегії просування. Розглянемо випадки із різними комбінаціями цих метрик.
Метрики | CTR | CR |
1 кампанія | високий | високий |
2 кампанія | високий | низький |
3 кампанія | низький | високий |
4 кампанія | низький | низький |
У першому випадку ми маємо ідеальне поєднання, коли оголошення має високу клікабельність і приводить на сайт користувачів зацікавлених у покупці. Як наслідок, рекламодавець із тими самими витратами отримує більше потенційних клієнтів, чи лідів. А їхня вартість для компанії, відповідно, знижується.
У другій кампанії високий CTR поєднується з низьким CR. Про що це каже? Про те, що найвищий CTR – не завжди панацея. Можливо, досягти хорошої клікабельності допомогли не зовсім коректні прийоми. Наприклад, використання елементів клікбейту в заголовку або зовсім не релевантні зображення.
Так, якщо ви помістили на рекламне оголошення фото дівчини з модельною зовнішністю, можете зібрати велику кількість кліків. Але якщо при цьому ваш товар – екскаватори чи сівалки, то користувачі, які перейшли по посиланню, навряд чи щось у вас куплять.
Якоюсь мірою високий CTR може компенсувати низький CR і навіть вивести вас на запланований рівень прибутку. Але треба враховувати, що клікабельність набагато мінливіша за конверсію.
Вона, наприклад, може суттєво змінюватись в залежності від часу доби та інших факторів. Тому варто CTR впасти, як вартість заявки різко піде вгору, а слідом зменшиться і ваш прибуток.
Реклама особливо не привертає увагу, по ній погано клікають, але люди, які перейшли на сайт, зацікавлені в покупці. Таке поєднання все ще дає досить дорогих лідів, але воно краще попереднього, тому що конверсія більш стабільний показник, а значить і рівень прибутку буде стабільнішим.
Якщо низька клікабельність поєднується з поганою конверсією, то такі оголошення зазвичай відразу вимикають, тому що вартість однієї заявки виходить занадто високою.
Таким чином, ми з’ясували, що не варто ганятися за високим CTR, а в деяких випадках його штучне завищення може бути навіть шкідливим. За інших рівних умов краще орієнтуватися на конверсію, як фактор, більш щільно пов’язаний із фінансовими показниками рекламної кампанії.
Вплив CTR на успіх вашої рекламної кампанії не можна недооцінювати, а цей показник залежить від кількох ключових чинників.
Релевантність вашої аудиторії контенту або пропозиції відіграє вирішальну роль у визначенні CTR. Якщо ваша реклама не відповідає інтересам та потребам користувачів, вони ймовірно не клікатимуть по ній.
Привабливість вашої пропозиції чи рекламного матеріалу безпосередньо впливає на CTR. Користувачі схильні клікати на рекламу, яка пропонує їм щось цінне чи цікаве.
Велике значення для CTR має те, де і як розміщена реклама. Це впливає на її видимість та привабливість для користувачів.
Часто питання про середнє значення CTR призводить до суперечок і непорозуміння, оскільки порівнюють значення метрики у зовсім різних сферах маркетингу.
Ключовий вплив на показник CTR у контекстній рекламі надає правильний підбір ключових фраз, які поділяють на комерційні, інформаційні та навігаційні.
Комерційні фрази зі словами «купити», «замовити», «відгуки» мають найвищий потенціал і можуть забезпечувати CTR від 5 до 20%. При цьому середнім значенням CTR для оголошень Google Ads можна вважати значення 8-10%.
Інформаційні ключові фрази зазвичай дають нижчий CTR зі значенням в межах від 4 до 8%. Якщо воно нижче, варто проаналізувати ключові слова та виключити з них ті, які не залучають вашої цільової аудиторії.
Мета та ключова аудиторія банерної реклами сильно відрізняється від реклами у пошуковій видачі. Тому значення CTR тут зовсім інші. Хорошим вважатиметься вже показник 2%. Це пов’язано з тим, що банерна реклама – спосіб заявити про бренд, тому її зазвичай бачать «холодні» покупці, які ще максимально далекі від думки придбати ваш товар.
Середній показник CTR для банерів у Facebook зазвичай становить від 0,1 до 1%. Нагадаємо, що більш ніж половина користувачів не помічає банерну рекламу через так звану «банерну сліпоту». Подолати її допомагає популярна останнім часом нативна реклама, про особливості якої ми створили окрему статтю.
За допомогою переконливих заголовків, оптимізації дизайну та аналізу даних ви можете збільшити кількість кліків і досягти кращих результатів рекламної кампанії.
CTR – це важливий критерій ефективності рекламних кампаній. Знання механізмів розрахунку клікабельності та способів її підвищення допоможе вам досягти більшого успіху в інтернет-рекламі.
Чарлі Мангер 45 років був заступником голови ради директорів у компанії Berkshire Hathaway та правою…
Наприкінці листопада Sense Bank традиційно відзначає дату запуску цифрового банку Sense SuperApp. Застосунок з’явився в…
Голова Ради резервістів Сухопутних військ Іван Тимочко в нещодавньому інтерв’ю «Ми – Україна» коротко окреслив…
Жителька Тернополя познайомилась у соцмережі Facebook із «військовим медиком» з Великої Британії. Чоловік нібито працював…
Бути початківцем складно в будь-якій сфері. Неважливо, стосується це просування бізнесу, машинобудування або креативних індустрій,…
Засновник книгарні Readeat Дмитро Феліксов вважає, що книжковий ринок в Україні втратив баланс, та розкритикував…